Sunday, August 14, 2011

ေစာင္းႀကိဳးခတ္သံ ညံေတာ့မယ့္ ကမၻာ့အျမင့္ဆံုးေကဘယ္လ္တံတား

ဆားဘီးယားႏိုင္ငံ၊ ၿမိဳ႕ေတာ္ဘဲလ္ဂရိတ္မွာ ေဆာက္လုပ္ေနတဲ့ ဆာဗာတံတားႀကီးေဆာက္လုပ္ေရးအပိုင္းေတြကို အမ်ားျပည္သူၾကည့္ရႈႏိုင္ေစဖို႔ ၾသဂုတ္လ ၁၃ရက္နဲ႔ ၁၄ရက္ ႏွစ္ရက္ခြင့္ျပဳခဲ့ပါတယ္။ အာဒါကန္နဲ႔နီးေနလို႔ အာဒါတံတား ဒါမွမဟုတ္ ဆာဗာျမစ္ကို ျဖတ္ၿပီးေဆာက္လုပ္ထားလို႔ ဆာဗာတံတားလို႔ ယာယီအမည္ေပးထားၿပီး ၂၀၀၈ခုႏွစ္က စတင္ေဆာက္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ တံတားအရွည္က ၉၉၆မီတာရွည္လ်ားၿပီး အက်ယ္က ၄၅.၅ မီတာ က်ယ္ပါတယ္။ စုစုေပါင္း ယူရို သန္း ၃၂၀ ခန္႔ ကုန္က်မယ္လို႔ တြက္ခ်က္ထားၾကတယ္။ ကြန္ကရစ္တိုင္လံုးေပါင္း ၁၆၅,၀၀၀ ရွိၿပီး စတီးေတြနဲ႔တပ္ဆင္ထားတဲ့ ေကဘယ္လ္တံတားအမ်ဳိးအစားပါ။ အဲဒီတံတားကေန လမ္းသံုးလမ္းနဲ႔ ဓါတ္ရထားလမ္းတစ္လမ္း ဆက္သြယ္ပါလိမ့္မယ္။ တံတားၿပီးသြားခဲ့ရင္ အာဒါဆီဂန္လီယာကၽြန္းရဲ႕ထိပ္ပိုင္းကို ျဖတ္သြားပါလိမ့္မယ္။ ဘဲလ္ကန္စစ္ပြဲေတြမတိုင္ခင္တုန္းက ဆားဘီးယန္း-ယူဂိုဆလဗ္မွာ ေကဘယ္လ္တံတားေဆာက္လုပ္ေရးမွာ ကၽြမ္းက်င္မႈေၾကာင့္ လူသိမ်ားေက်ာ္ၾကားလွတယ္လို႔ဆိုတယ္။ ေနတိုးတပ္ဖြဲ႔ ဗံုးၾကဲတိုက္ခုိုက္မႈအၿပီး အထင္ကရတံတားေတြ ပ်က္စီးခဲ့ၿပီးေနာက္ပိုင္း ဆားဘီးယန္းအင္ဂ်င္နီယာေတြက အရင္ကတည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းမရွိေသးတဲ့ တံတားမ်ဳိးတည္ေဆာက္ဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတယ္။ ကမၻာမွာအရွည္ဆံုး ေကဘယ္လ္ႀကိဳးတံတားေတြမွာေထာက္ပံ့ေမွ်ာ္စင္တိုင္လံုးႏွစ္ခု ဒါမွမဟုတ္သံုးခုရွိၾကေပမယ့္ အခုတံတားမွာေတာ့ တိုင္လံုးတစ္ခုထဲနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားၿပီး မီတာ ၂၀၀ ျမင့္ပါတယ္။ ဆားဘီးယားရဲ႕ အျမင့္ဆံုးတံတားတစ္ခုလည္းျဖစ္ၿပီး အာဗာလာရုပ္သံလႊင့္ေမွ်ာ္စင္က ငါးမီတာနိမ့္ပါတယ္။ တံတားတည္ေဆာက္ေရးပိုင္းမွာ ၈၅ ရာခိုင္ႏႈန္းၿပီးစီးေနပါၿပီ။ အဓိကတိုင္လံုးတည္ေဆာက္ၿပီးစီးခဲ့ၿပီး ပင္မတံတားဆက္ပိုင္းတစ္ပိုင္းေဆာက္လုပ္ဖို႔ပဲ က်န္ပါေတာ့တယ္။ ခြင့္ျပဳထားတဲ့ႏွစ္ရက္အတြင္း တံတားႀကီးကို ဘဲလ္ဂရိတ္ၿမိဳ႕သားေတြက ေအာင္ပြဲတစ္ခုလို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္သြားၾကည့္ၾကပါတယ္။
၁၄ရက္ေန႔ကေတာ့ ညေနခင္း၆နာရီေလာက္ တံတားႀကီးဆီေရာက္သြားျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ညရွစ္နာရီခြဲ ကိုးနာရီေလာက္မွ ေမွာင္တာဆိုေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္ ညေနခင္းေနက ျပင္းေနဆဲပါပဲ။ တံတားအနီးအနားကို ေရာက္လာတာနဲ႔ လူေတြခပ္မ်ားမ်ားေတြ႔ရၿပီ။ ကေလးငယ္ေလးေတြနဲ႔ မိသားစုေတြရယ္ အဘိုးအဘြားေတြ တစ္ေယာက္လက္တစ္ေယာက္ဆုပ္ကိုင္လို႔ တံတားဆီကို တေရြ႕ေရြ႕သြားေနၾကတာေတြ႔လာရပါၿပီ။ အားလံုးဟာေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးေနၾကပါတယ္။ Police ကို သူတို႔အေခၚ Policija ပူလီစီယာလို႔ေရးထားတဲ့ ရဲကားတစ္စီး တံတားဆီမေရာက္ခင္ လမ္းထိပ္နားမွာရပ္ထားတာ ေတြ႔လိုက္ရတယ္။ အသြားလမ္း၊ အျပန္လမ္းႏွစ္ခုလုပ္ေပးထားၿပီး အျပန္လမ္းဘက္မွာ ေစ်းဆိုင္ငယ္ေလးပံုစံေလးႏွစ္ခုေတြ႔တာနဲ႔ေမးၾကည့္ေတာ့ တံတားအတြက္နာမည္ေရြးေပးၾကဖို႔ပါတဲ့။ လာၾကည့္တဲ့သူေတြဆီကမွတ္ခ်က္ေရးေပးႏိုင္မယ့္ စာအုပ္ေလးေတြခ်ထားပါတယ္။ တံတားကိုၾကည့္ၿပီး ျပန္လာတဲ့သူေတြ မွတ္ခ်က္ေရးေနၾကတာေတြ႔လိုက္ရေသးရဲ႕။ အျပန္က်ရင္ေတာ့ မွတ္ခ်က္၀င္ေရးမယ္လို႔စိတ္ကူးထားလိုက္တယ္။
တံတားရဲ႕တိုင္လံုးေတြကို အေ၀းကေန ၾကည့္မိလိုက္ေတာ့ တင္းတင္းရစ္ထားတဲ့ ေစာင္းႀကိဳးေတြလိုပဲ၊ အဲဒါနဲ႔ပဲ “Harp” “ေစာင္း” လို႔ ေပးရရင္ေကာင္းမွာပဲလို႔ေတာ့ ေတြးလိုက္မိေသးတယ္။ တံတားေပၚကိုတက္ရမယ့္ ယာယီေလွကားအနားမွာ လူနာတင္ကားတစ္စီးလည္းရပ္ထားတယ္။ အေစာင့္ေတြလည္းေတြ႔ရပါတယ္။ ယာယီသတၳဳေလွကားေလးေတြက လူေတြ အဆက္မျပတ္တက္လိုက္ဆင္းလိုက္နဲ႔ အသံတက်ီက်ီျမည္ေနလိုက္တာမ်ား။ အျမင့္ေၾကာက္တတ္သူအတြက္ကေတာ့ ဘယ္ေလာက္အျမင့္ေလးပဲျဖစ္ျဖစ္ ေၾကာက္လန္႔ေနေတာ့တာပဲ။
တံတားေပၚမွာ ေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ပြဲေစ်းတန္းေလွ်ာက္ၾကသလိုပါပဲ။ မိသားစုေတြ ကေလးေတြ လူႀကီးေတြ အရြယ္စံုပဲ။ မိသားစုလိုက္ဓါတ္ပံုရိုက္သူေတြ၊ တံတားႀကီးကိုပဲ ဓါတ္ပံုရိုက္သူေတြ၊ တံတားတိုင္လံုးကို လက္နဲ႔ ဖမ္းကိုင္ထားတဲ့ပံု ခ်ိန္သားမကိုက္မခ်င္း ဇြဲႀကီးႀကီးဓါတ္ပံုရိုက္သူေတြ တံတားေပၚမွာလူေတြအကုန္လံုးအလုပ္ရႈပ္ေနၾကပါတယ္။ တံတားႀကီးေအာက္ အာဒါျမစ္ထဲမွာေတာ့ စပိဒ္ဘုတ္၊ ေမာ္ေတာ္ဘုတ္၊ နဲ႔ ကုန္တင္သေဘၤာေလးေတြက ေမာင္းႏွင္ေနၾကတယ္။ တံတားေပၚမွာ အလုပ္ရႈပ္သူေတြ၊ ျမစ္ထဲမွာ အလုပ္ရႈပ္သူေတြနဲ႔ ျပည့္ေနပါတယ္။ တံတားရဲ႕တိုင္လံုးတည့္တည့့္အေရာက္ ဦးထုပ္ကြ်တ္မက်ေအာင္ ဖိကိုင္ၿပီး အေပၚကိုေမာ့ၾကည့္မိေတာ့ အေ၀းကေန ေစာင္းႀကိဳးေတြနဲ႔တူေနတဲ့ႀကိဳးေတြက အခုေတာ့လည္း ေျခလက္ေတြကားထြက္ေနတဲ့ ေျခကားယားလက္ကားယားပင့္ကူႀကီးတစ္ေကာင္လိုပဲ။ တိုင္လံုးႀကီးကေနေက်ာ္ၿပီးတစ္ဘက္က ပင့္ကူႀကီးရဲ႕ေျခလက္ေတြ ဒါမွမဟုတ္ ေစာင္းႀကိဳးတင္းတင္းေတြ ကုန္သြားတဲ့ေနရာအဆံုးမွာေတာ့ အကာအရံပဲရွိေတာ့တယ္။
အဲဒီကေန အာဒါဆီဂန္လီယာကၽြန္းရဲ႕ထိပ္ပိုင္းကို ျဖတ္သန္းၿပီး တံတားႀကီးကခရီးဆက္ဦးမယ္တဲ့။ ဗံုးဒဏ္ခံအေဆာက္အဦးအပ်က္အစီးေတြ အခုထက္တိရွိေနတဲ့ ဘဲလ္ဂရိတ္ၿမိဳ႕သားေတြရဲ႕ စိတ္ပ်က္အားေလ်ာ့မႈေတြကို ဒီတံတားႀကီးက ဖယ္ရွားေပးႏိုင္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္မိပါေသးတယ္။
တံတားႀကီးေပၚကေန တက်ီက်ီ တလႈပ္လႈပ္ယာယီေလွကားေလးက ျပန္ဆင္းလာၿပီးတဲ့အခါ ေနာက္ထပ္ ရဲကားႏွစ္စီး လူနာတင္ကားအနီးမွာ ရပ္ထားတာေတြ႔လိုက္ရပါတယ္။ ရဲကားေတြကို ဓါတ္ပံုရိုက္ေတာ့ official ကားကို မရိုက္ရဘူးလို႔ တားပါတယ္။ မရိုက္ရလည္း မရိုက္ရုံပဲေပါ့၊ ဟုတ္ကဲ့ပါေပါ့။ တကယ္ေတာ့ သူတို႔ပုံ ေလး ငါးပံုေလာက္ကင္မရာထဲမွာရွိႏွင့္ေနၿပီပဲဟာ။
ဆားဘီးယားသမၼတ ေဘာရစ္တာဒစ္ခ်္က “ယာဥ္အသြားအလာအထူထပ္ဆံုးေနရာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီတံတားႀကီးကေျဖရွင္းေပးႏိုင္ပါမယ္။ ႀကီးမားတဲ့ေဆာက္လုပ္ေရး၊ စီးပြားေရးအရ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈေတြေၾကာင့္ ဆားဘီးယားႏိုင္ငံသားေတြ ဂုဏ္ယူသင့္ပါတယ္။ ဆားဘီးယားႏိုင္ငံသားေတြနဲ႔ ဒီေဒသတ၀ွမ္းလံုးအတြက္ႀကီးက်ယ္တဲ့အျဖစ္အပ်က္ပဲ” လို႔ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမွာေျပာပါတယ္။ တာဒစ္ခ်္ကေတာ့ လုပ္ႀကံခံခဲ့ရတဲ့ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္၊ ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီေခါင္းေဆာင္ ဇိုရမ္ဂ်စ္ဂ်စ္ခ်္နဲ႔ ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ေဟာင္း နဲ႔နာဒ့္ေဘာဂ့္ဒါႏိုဗစ္ခ်္ တို႔ရဲ႔ နာမည္ပါေအာင္ အမွတ္တရအျဖစ္ “နဲ႔နာဒ့္နဲ႔ ဇိုရမ္တံတား” လို႔ နာမည္ေပးခ်င္တယ္တဲ့။ အဲဒီနာမည္ေပးႏိုင္ခဲ့ရင္ သူသိပ္ေပ်ာ္မွာပဲလို႔ဆိုေပမယ့္ ႏိုင္ငံသားေတြအားလံုးကိုလည္း အၾကံျပဳခ်က္ေတြေတာင္းထားပါတယ္။ အာလံုးက ဘယ္လိုနာမည္ေပးခ်င္သလဲဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေမးသင့္ပါတယ္ လို႔ ေျပာပါတယ္။           ။
Ref : http://en.wikipedia.org/wiki/Ada_Bridge

4 comments:

  1. ကမ႓ာ႕အျမင့္ဆံုး ေကဘယ္တံတား(ဆာဗာတံတား)နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဗဟုသုတေတြယူသြားတယ္ ၿဖိဳးၿဖိဳးေရ။
    စိတ္ဓာတ္အစဥ္ၾကည္လင္ေအးျမပါေစကြယ္။

    ေမတၱာျဖင့္
    အန္တီတင့္

    ReplyDelete
  2. ေခ်ာ(အစိမ္းေရာင္လြင္ျပင္)August 14, 2011 at 7:33 PM

    ဝိုး တံတားၾကီးက အၾကီးၾကီးဘဲ မိုက္လိုက္တာ
    ျမန္မာျပည္မွာလဲ ဒီလိုေလး တစ္စင္းေလာက္ ေဆာက္ေပးရင္ ေကာင္းမယ္ေနာ္ ဟင္းဟင္း မၾကံေကာင္းမစည္ရာမ်ား ျဖစ္ေနေလမလားမသိဘူး
    ဘာလို႕မျဖစ္ႏီုင္ရမွာလဲေနာ္ ျမန္မာမွာ ဒီေလာက္ေပါတဲ႔ သယံဇာတနဲ႔ ဒီေလာက္ေကာင္းတဲ႔ အစိုးရနဲ႕
    ဟင္းဟင္း

    ReplyDelete
  3. ခန္ ့ညားလုိက္ထွာ ရန္ကုန္လႈိင္သာယာ ဆက္သြယ္ထားတဲ့ ေအာင္ေဇယ် တံတားႀကီးက်ေနတာပဲ.... :D :D :D ျမန္မာျပည္အတြက္ဆိုရင္ေတာ့ တံတားေတြ လံုေလာက္ေနပါၿပီ လမ္းေတြသာ ေတာင္နဲ ့ေျမာက္ အေရွ့နဲ ့ အေနာက္ ေန ့ျခင္းေရာက္ေအာင္ ေဖာက္ေပးႏိုင္ၾကပါေစ လို ့ပဲ သမၼႀကီးကို ေျပာရမွာ။ ဟုတ္တယ္ဟုတ္ မျဖိဳး

    စကားမစပ္။ အၾကံေပးခ်က္၀င္ေရးျဖစ္ခဲ့လား???

    ReplyDelete
  4. တစ္ေန႕ ညမာပီမွာ ဒါမ်ိဳးေဆာက္ျဖစ္ေအာင္ ေဆာက္ဦးမယ္..ၾကည့္ေန ......... ဟီးဟီး

    ReplyDelete