Thursday, July 19, 2012

အႏၱရယ္ၾကားမွ အံ့ဘြယ္သူရဲ လြန္ေျမာက္ျခင္း

“ Hero of the Miracle Crash “  by  Dave Sanderson , RD oct 2009
(ခရီးသည္ ေဒ့ဗ္ဆဲန္ ဒါဆန္  ဟာ ဟဒ္ဆန္ျမစ္ထဲ ထိုးက်သြားတဲ့ ေလယာဥ္ပ်က္ကေန  အိမ္မက္ဆန္ဆန္ အသက္မေသရွင္က်န္ခဲ ့ရပံု ကို  ခုလို စိတ္၀င္စားဖြယ္  ေျပာျပခဲ့တယ္။  )

ကြ်န္ေတာ္ဟာ ေလေၾကာင္းခရီးမိုင္ေပါင္း ၁၆၀၀၀၀ ကီလိုမီတာ သြားေရာက္ခဲ့ဖူးပါၿပီ။ အဲဒီခရီးစဥ္အတြင္း တၾကိမ္တခါမွ မၾကံဳ မဆံုဖူးေသးတဲ့ ခရီးစဥ္တစ္ခု ရွိခဲ့ပါတယ္။  ျဖစ္ရပံုက အလြန္ထူးျခားဆန္းၾကယ္တဲ့အတြက္ အမွတ္တရ ျပန္ေျပာင္းေျပာခ်င္ေနတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ဟာ   “ေအာ္ရဲ ကဲလ္" က အေရာင္းမန္ေနဂ်ာတေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။   ဒီေတာ့  ေလယာဥ္အၿမဲ စီးရတယ္။ အလုပ္ခိ်န္သိမ္းလို႔ အိမ္ျပန္ရင္ ေလယာဥ္က ေနာက္က်တတ္တဲ့အခါရွိတယ္။  ဇန္န၀ါရီ ၅ရက္  က ေျမာက္ ကာရိုလိုင္းနား ျပည္နယ္  ခ်ားေလာ့ထ္ ကို နယူးေရာ့ခ္ ကေန သြားဖို႔ ကြ်န္ေတာ္ ညေန ၅ နာရီ ေလယဥ္လက္မွတ္ တင္ႀကိဳ ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ပစၥည္းေတြကိုလည္း အဲဒီေန႔မနက္ ၁၁နာရီခြဲေလာက္ကတည္းက ထုပ္ပိုးသိမ္းဆည္းထားလိုက္တယ္။ ခရီးသြားဧဂ်င္စီက ကြန္ေတာ္ေတာင္းသလို မဟုတ္ပဲ၊ ၃.၂၅ ေလယာဥ္ ခရီးစဥ္၊ ယူအက္စ္ ေလေၾကာင္းလိုင္း အမွတ္ ၁၅၄၉   နဲ႔  လိုက္ပါႏိုင္ဖို႔ စီစဥ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ ပံုမွန္အိမ္ျပန္ေနက် ေလယာဥ္ပါပဲေလ။ ၁နာရီခြဲ ေနာက္က်ၿပီးမွ  ကြ်န္ေတာ္ ေျမျပင္ကို ေရာက္မွာျဖစ္တယ္။ ေျပာရရင္ ၂နာရီေလာက္ ေနာက္က်ၿပီးမွ  ကြ်န္ေတာ့္ ခေလးေတြနဲ ့ ဇနီးသည္ကို ေတြ ့ရမွာပါ။

ျဖစ္ခ်င္ေတာ့...၊
ကြ်န္ေတာ္စီးတဲ့ ေလယာဥ္က ေလထဲမွာ. မိနစ္၉၀ ေလာက္ပဲ ပ်ံသန္းလိုက္ရေသးတယ္။ တစ္ခါတည္း ဘယ္ဘက္အင္ဂ်င္ က ျပႆနာ ျဖစ္လာပါေရာ။  ကြ်န္ေတာ္ က  အဲဒီဘက္အျခမ္း ထိုင္ခုံ အမွတ္ 15A  မွာ ထိုင္တာကိုးဗ်။ ရုတ္တရက္  မီးေတာက္မီးလွ်ံႀကီးနဲ႔အတူ နားမခံႏိုင္စရာ ေပါက္ကဲြသံႀကီးက ဟိန္းထြက္လာေတာ့တယ္။ 


ေလယာဥ္ႀကီးက ေႀကာက္ခမန္းလိလိ တုန္ခါလွဳပ္ရမ္းၿပီးေတာ့ ပ်ံသန္းမႈ စြမ္းအားေတြ ကုန္ခမ္းသြားပံုပါပဲ။ ေလယာဥ္ စီးခရီးသည္ေတြချမာ  ေက်ာက္ရုပ္ႀကီးေတြလို႔ ျငိမ္က်ၿပီး ဘာလုပ္ၾကရမယ္ ဆိုတာ  ဘယ္သူမွ  မသိႏိုင္ၾကေတာ့ဘူး။  ၀ဲယာ ဟိုဘက္ ဒီဘက္ လွည့္ၾကည့္၊ တစ္ဦးကို တစ္ဦး စူးစမ္းတဲ့မ်က္ႏွာနဲ႔ ၾကည့္၊ ဘယ္သူ႔ဘယ္သူကိုမွ အားကိုးရမွန္းမသိ  ျဖစ္ေနၾကၿပီ။ ကြ်န္ေတာ္အထင္ ေတာင္ပန္ဟာထခုခုနဲ႔မ်ား မေတာ္တဆ  ထိခိုက္ခဲ့သလားလို႔။ ကြ်န္ေတာ္တို႔  ေဂ်ာ့ဂ်္၀ါရွငိတန္ တံတားႀကီးကို ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ႀကေၾကာင္း တစ္ေယာက္ေယာက္ ေျပာသံ ၾကားရတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေလယာဥ္ဟာ သိပ္ကိုမွ နိမ့္နိမ့္ကေလး ပ်ံသန္းလာတယ္တဲ့။  ဘုရားတဖို႔ကိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ မေမ့ခဲ့ဘူ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေလယာဥ္ဟာ ခု အနိမ့္ပိုင္းမွာ ရွိေနတယ္။ ေရေတြကိုပဲ ထင္းထင္းကြင္းကြင္း ျမင္ေနရတယ္။ နယူေရာ့ခ္ၿမိဳ႕ေနာက္ခံနဲ႔ ရွဳခင္းရွဳကြက္ေတြက တျဖည္းျဖည္း နီးနီးလာတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ ထင္ပါတယ္။ ေလယာဥ္မွဴးဟာ  ဟဒ္ဆန္ျမစ္ထဲ ကို ထိုးခ်လိုက္ၿပီ လို ့။ ထင္တဲ့အတိုင္းပါပဲ။

ေနာက္ စကၠန့္ ့၃၀ အၾကာမွာေတာ့ ေလယာဥ္မွဴး က သူ ့ရဲ ့ ေလယာဥ္ကို ေကာင္းေကာင္း ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီ ဆိုတာ ေၾကညာလိုက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့မွ ကြ်န္ေတာ္လဲ သက္ျပင္းခ်လိုက္မိတယ္။ ကြ်န္ေတာ့ ပတ္လည္ေ၀့၀ဲၾကည့္လိုက္ေတာ့ တခ်ိဳ႕ လက္ခ်င္းခ်ိတ္လို႔၊ တခ်ိဳ႕ လဲျပိဳလို႔၊ တခ်ိဳ႕ ဘုရား၀တ္ျပဳ ဆုေတာင္း လို႔။ အို .. ကြ်န္ေတာ္ကေရာ .. ကြ်န္ေတာ္ကလည္း သူတို႔လိုပါပဲ။ ေၾကာက္ေၾကာက္လန္႔လန္႔နဲ႔ ေရွ ့က ခုံကို အေသ ဖမ္းဆုပ္လို႔တြတ္တြတ္  တြတ္တြတ္ နဲ႔ ဘုရား စာေတြ ရြတ္ေနမိပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ ဆယ္မိနစ္အၾကာမွာေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အားလုံးရဲ႕အသက္ေတြ ေဘးမသီ ရန္မခ ရွင္က်န္ေနႏိုင္ခဲ့တယ္ ဆိုတာ  အာမခံႏိုင္ပါၿပီ။ ဒါဟာ အမွန္ေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္စရာမရွိတဲ့ အိမ္မက္ဆန္ဆန္ ဒ႑ာရီတခုပါပဲ ။

အံ့ၾသစရာက ေရ ေတြ  ေရေတြ .. ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေျခမ်က္စိမွာရွိေနတယ္ ။ လူေတြက ေလယာဥ္အေတာင္ပံတြေပၚ  တိုးတက္ေနတယ္။ ကြ်န္ေတာ္လဲ သူတို႔လိုပဲ အေတာင္ပံပၚကို တက္ေရာက္ႏိုင္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနရၿပီ။ ကြ်န္ေတာ့္ေနာက္မွာ တေယာက္မွ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ့အနီး မွာေတာ့ အမ်ိဳးသမီးတေယာက္ အျမင္မေတာ္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္က  “ခင္ဗ်ာ့ ပစၥည္းေတြ ခ်ပစ္ပါ  လက္ေလ်ာ့ပါ"လို႔ အတန္အတန္ေျပာေနပါလ်က္။ သူမက သူမရဲ႕ ခရီးေဆာင္အိပ္နဲ႔လက္ဆြဲအိပ္ကို မႏိုင္မနင္း သယ္ယူလာၿပီး ေနာက္ဆံုး လူသြားလမ္းေပၚလႊတ္ ခ်လိုက္တယ္ ။ ေရေတြက လူသြားလမ္းကို ဖုံးေနတာမို႔ သူမရဲ႕ ပစၥည္းေတြဟာေရထဲ ကို ေခ်ာ္ ထြက္ကုန္တယ္။ အဲဒါကို ကြ်န္ေတာ္ အပိုင္ ရယူ ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ခက္ခက္ခဲခဲပါ။ ေျခတစ္ဘက္က ေလယာဥ္ေပၚမွာ။  ေျခတစ္ဘက္က အေတာင္ပံပၚမွာ၊ အိုး.. ဆိုးလိုက္ပံုက  အရာရာတိုင္း ..ေနရာတိုင္း ..ပတ္ပတ္လည္  ေခ်ာ္ထြက္ေနတယ္။ အေတာင္ပံတစ္ဘက္တစ္ခ်က္မွာလဲ လူေတြ ျပည့္နက္လာတယ္။ လူေတြလူေတြ အေတာင္ပံ ေတြေပၚမွာ၊ ျပြတ္သိပ္လို႔။ ေလသြင္းသက္ကယ္ေလွ ေတြလဲ မ်ားမ်ားလာၿပီ။

မိန္းမတေယာက္ ခေလးကေလးခ်ီလို႔ ၉လ အရြယ္ သားကေလး။ အသက္ကယ္ေလွေပၚ ခုန္တက္ဖို႔ တြန္႔ဆုတ္ေနတယ္။ ခေလးကို တေယာက္ေယာက္ေပးလိုက္ဖို႔ကိုလဲ စိိတ္မခ်တဲ့ပံုပဲ။ ကြ်န္ေတာ္က  တမီတာေလာက္ပဲ ေ၀းတဲ့ အသက္ကယ္ေလွထဲ ေရာက္ေနႏွင့္ၿပီးျဖစ္တဲ့မိန္းမတေယာက္ဆီ လွမ္းေပးဖို႔ ေျပာပါတယ္။  ဒါေပမဲ့ သူမ သိပ္ကို ေၾကာက္ရြံ႕ေနတယ္။ ခေလးရဲ႕အေလးခ်ိန္ကို သူမ မထိန္းႏိုင္ရင္  ႏွစ္ေယာက္စလံုး ျမစ္ထဲ ဂ်ြန္းျပန္က်သြားႏိုင္ပါတယ္။

အဲဒီေန႔က နယူးေရာ့ခ္ရဲ႕အပူရွိန္ဟာ  အႏွဳတ္ ၁၁ ဒီဂရီ ဆဲလ္စီယပ္စ္ ရွိတာမို႔ ေအးခဲ  ေနပါတယ္။ ဒီေရခဲေရထဲမွာ လူေတြ ၁၅မိနစ္ထက္ ပိုၿပီး ရပ္တည္ ေနႏိုင္ပါ့မလား။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့  အသက္ကယ္ေလွေပၚက လူေတြဆီ သူမ ယုံၾကည္ စြာ လႊဲအပ္လိုက္တယ္ ။ သူမကိုယ္တိုင္လဲ ေလွေပၚကို တက္ေရာက္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ ေရစီးကလည္း ဆိုးဆိုး၀ါး၀ါးကို သန္ေနတာပါ။ ေလွေတြ မတိမ္းမေစာင္း ရပ္တည္ေနဖို႔ကြ်နိေတာ္ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ ၁၀ မိနစ္ အလြန္မွာေတာ့ ဆဲြသေဘၤာငယ္ တစင္းေရာက္လါတယ္။ ၀န္ထမ္းေတြက ၾကိဳးတေခ်ာင္း သက္ကယ္ေလွဆီ ပစ္ေပါက္ေပးခဲ့ေပမဲ့ ေလယာဥ္ကိုယ္ထည္ကိုပဲ ထိမွန္ လွဳပ္ခါသြားေစခဲ့တယ္။ လွုပ္ခါသြားတဲ့ေလယာဥ္ႀကီး က ၇ိုက္ပုတ္လိုက္တဲ့အတြက္ စင္ထြက္လာတဲ့ ေရခဲမွဳံေတြက ကြ်န္ေတာ့ ေက်ာျပင္ကို ရက္စက္ၾကမ္းတမ္းစြာ  ပုတ္ခတ္က်ီစယ္ သြားတယ္။ အသက္ကိုပင္ႏွဳတ္ယူသြားသလား ထင္မွတ္ေစတယ္။
ကြ်န္ေတာ္ Titanic   ရုပ္ရွင္ကို ေျပးျမင္မိတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ လီယိုနာဒိုလို  ေရခဲျမစ္အတြင္း  ငုပ္လ်ိဳးေပ်ာက္ကြယ္ၾကရမွာလား။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဒီ ေလယဥ္ေတာင္ပန္ေပၚက အျမန္ လြတ္ေျမာက္ဖို ့လိုပါတယ္။ ေနာက္ထပ္လဲ  ေလွေတြ ပိုပို ေရာက္လာဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ သူတို့ဆီေရာက္ေအာင္ သြားဖို႔  ျမစ္ထဲ ခုန္ဆင္းလိုက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေရက ေအာက္ေျခမွာ ေရစီးသန္ေပမဲ ့ အေပၚေၾကာ ေအးခဲေနပါတယ္၊ ေရကူးဖို႔ ေနေနသာသာ ကြ်န္ေတာ္ေျခေထာက္ေတြက ရုန္းကန္လွဳပ္ရွားဖို႔ လုံး၀ အားမရွိေတာ့ဘူး။ မာေက်ာေက်ာ ေရခဲ ေရေပၚမွာ  ေျခဒရြတ္ဆြဲေနတယ္။ လူႏွစ္ေယာက္ ကြ်န္ေတာ့္လက္ေမာင္းကို မ ၿပီးဆဲြတင္ၾကတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ ကံေကာင္းသြားပါတယ္။  ဖယ္ရီေပၚေရာက္သြားတယ္။ ဒါေပမဲ့  တစ္ကိုယ္လုံးေတာင့္ခဲေနတယ္။ အနီးက လူတေယာက္က ကြ်န္ေတာ္ကို  လွဳပ္လွဳပ္ရွားရွား ကေလးေန။ လမ္းေတြဘာေတြ ေရွာက္ၾကည့္ တဲ့။ ဒါ့ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္ မတ္တတ္ရ႔ပ္ၾကည့္တယ္။ ခ်ိန္သားမကိုက္ဘူး။ အခ်ိန္မေရြး ကြ်န္ေတာ္  Hypothermia  ၀င္လာႏိုင္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္ ဆရာ၀န္နဲ႔ ေဆးရံုမွာ ေတြ႔ဆံုစဥ္ သူနာျပဳေတြက ေတာင့္ေတာင့္ၾကီး ေအးခဲမာေက်ာေနတဲ့  ကြ်န္ေတာ့္ကိုယ္ကို  အပူဓါတ္ေပးထားတဲ့ ေစာင္ေတြနဲ႔အထပ္ထပ္ ျခံဳအုပ္ေပးတယ္။ ကြ်န္ေတာ့ ပရက္ရွာက ေရာ့ကက္နဲ႔ အတူ မိုးေပၚေရာက္ေနတာမို႔ အေတာ့ကိုဆိုး၀ါးေနတာပါ။ ေျခေထာက္ကေသြးေတြလဲ ႏွလုံးနဲ႔ ဦးေႏွာက္ထဲကို ေျပး၀င္  ပုန္းခိုေနၿပီး တဲ့။  ႏွလုံးေရာဂါကေတာ့ အႀကီးအက်ယ္ ရႏိုင္ေနၿပီ။  ဒါေပမဲ့ ကြ်န္ေတာ္ အိမ္ျပန္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္ အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့ ဆယ္ေက်ာ္သက္သမီး အၾကီးမေလး  ခ်ဲလ္ဆီး က “ေဖေဖ မေသရဘူးေနာ္ ..၊ က်မအသက္ရွင္ေနတာထက္ ေဖေဖအသက္ရွင္ဖို႔က ပိုအေရးႀကီးပါတယ္" တဲ့ဗ်။ ေျပာတတ္လိုက္ပုံ။ ဒုတိယ သမီး ေကာလင္း က “ေဖေဖ ျပန္လာေတာ့ သမီး သိပ္ေပ်ာ္တာပဲ။ ေဖေဖ့ကို ဘယ္လို ခ်စ္မွန္းမသိဘူး" တဲ့ဗ်။ တတိယးသမီးေလး  ကို႔စ္ေနးလ္  ကေတာ့ ဘာမွ ေျပာမျပတတ္သလို  ကြ်န္ေတာ္မ်က္ႏွာကိုပဲ တစိမ့္စိမ့္ၾကည့္ေနတာပဲ။ အငယ္ဆုံး ၇ ႏွစ္သားကေလး  ခ်ဲ႕န္စ္  ကလဲ   ဘာခံစားခ်က္မွ ရွိပံုမရေသးဘုး။ ဒါေပမဲ့ တစ္ညမွာေတာ့  အိပ္ယာအ၀င္ သူ႔ကို ကြ်န္ေတာ္ ႏွဳတ္ဆက္အၿပီး ေစာင္ေတြ ဘာေတြ ျခံဳလႊမ္းေပးေနတုံး သူက  ရုတ္တရက္   "ေဖေဖ ေလယာဥ္ ဘာ့ေၾကာင့္ ပ်က္က်တာလဲ ဟင္" လို႔ ဒလစပ္ ေမးေတာ့တာပဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္  အရြယ္နဲ ့မလိုက္ ေမးခြန္းထုတ္တတ္တဲ့သားကို ခ်ီးက်ူးရင္း    ကြ်န္ေတာ္ သူ႔ေမးခြန္းကို ဂရုတစိုက္  စိတ္ရွည္ရွည္ ထားၿပီး အမွန္အတိုင္း မခြ်င္းမခ်န္   ေျဖဆိုေပးရပါတယ္။ ဘုရားသခင္ရဲ ့ ေက်းဇူးေတာ္ကိုလဲ   ခ်ီးမြမ္းဖို ့ သားကို သင္ၾကားရတယ္။
မွန္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ ကြ်န္ေတာိတို႔ အားလုံး ဘုရားသခင့္ လက္ထဲမွာ ရွိေနၾကတာမို႔လား။ သူက ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ရဲစြမ္းသတၱိေတြလဲ ေပးတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔လိုအပ္တဲ့အခါ။ (ဥပမာ  ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေလယဥ္ပ်က္ထဲကေန ထြက္ခြာဖို႔ခက္ခဲေနတဲ့အခါ)  ခြန္အား နဲ ့ အႀကံဥာဏ္ ေတြ ေပးပါတယ္။ သူကမွ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ေလယာဥ္မွဴး အစစ္ပါပဲ။ ခရီးသည္   ၁၅၅ေယာက္နဲ႔ ေလယာဥ္၀န္ထမ္း ၅ေယာက္စလုံး ေဘးမသီ ရန္မခ  အႏၱရယ္အတြင္းက လြန္ေျမာက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါဟာ စိတ္ကူးယာဥ္ဇာတ္လမ္းမဟုတ္ပါဘူး။ ေဟာလိ၀ုဒ္ ရုပ္ရွင္ဇတ္ကားလဲ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ မယုံခ်င့္ ယုံခ်င္ ပံုျပင္ ကေလးလို လြမ္းေမာစရာမွတ္တမ္းတစ္ခုအျဖစ္  သမိုင္းတြင္ရစ္္မွာကေတာ့  အေသအခ်ာပါပဲ ။          ။
Florist

2 comments:

  1. အံ့ဖြယ္ထိတ္လန္႔စရာပဲေနာ္။ ေတာ္ပါေသးရဲ႕ အားလံုးအသက္ေဘးကလြတ္ေျမာက္ၾကတာ။
    ရုပ္ရွင္တစ္ကားၾကည့္ရသလိုပဲ ၿဖိဳးၿဖိဳးေရ။
    စိတ္ဓာတ္အစဥ္ၾကည္လင္ေအးျမပါေစကြယ္။

    ေမတၱာျဖင့္
    အန္တီတင့္

    ReplyDelete
  2. ညီမ ၿဖိဳးေရ စာေလးဖတ္သြားတယ္ ေက်းေက်း

    ReplyDelete