Thursday, July 5, 2012

ကေလးေတြ၊ အေကာင္ပေလာင္ေတြနဲ႔ ရိုက္ကြင္းေပၚမွာ

သင္သာ ဇာတ္ညႊန္းဖတ္ေနၿပီဆိုရင္ေတာ့ သင္ရဲ႕ရုပ္ရွင္ထဲမွာ ကေလးေတြ၊ တိရိစာၧန္ေတြပါ၀င္လႈပ္ရွားၾကမလားဆိုတာ ျမန္ျမန္ႀကီးပဲ ဂရုထားမိမွာပါပဲ။ ဘယ္ေလာက္ဣေႁႏၵရရေနၾကတဲ့သူေလးေတြပဲျဖစ္ေနပါေစ ကေလးေတြနဲ႔ တိရိစာၧန္အေကာင္ပေလာင္ေတြရဲ႕သေဘာကိုက ရိုက္ကြင္းမွာအခ်ိန္ပိုေပးရတတ္ပါတယ္။ သူတို႔ေတြနဲ႔ ၀န္းရံၿပီး အလုပ္လုပ္ပံု၊ ကိုင္တြယ္ပံုေတြက သင့္ရဲ႕ရုပ္ပံုထြက္မႈမွာ အက်ဳိးသက္ေရာက္ပါလိမ့္မယ္။ သူတို႔က ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းအေကာင္မ်ဳိးေတြျဖစ္ေနရင္ သင္က ေယဘူယ်သေဘာေလာက္ပဲ အလြန္ဆံုးျပင္ဆင္ထားႏိုင္မွာပါ။ တိရိစာၧန္ေတြဟာ သူတို႔တစ္ခုခုလုပ္ခ်င္ၿပီဆို လုပ္ေတာ့တာပါပဲ၊ အဲဒီေတာ့
သင္က အဲဒီပံုရိပ္ေတြကို အမိအရရိုက္ကူးမိေအာင္ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနတာအေကာင္းဆံုးပါ။ ကၽြန္ေတာ္  ေကာင္းဘြိဳင္ရုပ္ရွင္တစ္ကားအတြက္အလုပ္လုပ္ရတုန္းက ဇာတ္၀င္ခန္းမွာ ကၽြဲျဖဴတစ္ေကာင္ ပါပါတယ္။ ကဲ .. ကၽြဲက အျဖဴေရာင္ဆိုတာရွိမွမရွိတာပဲ။ အဲဒီေတာ့ ေလ့က်င့္ေပးတဲ့သူက ဒီအေကာင္ႀကီးႀကီးကို ေဆးမႈတ္ၿပီး ျခယ္သရေတာ့မွာေပါ့။ ေသခ်ာပါတယ္။ သူကေတာ့ ေရမွာေပ်ာ္တဲ့ ဆံပင္ျဖန္းေဆး ဒါမွမဟုတ္ အဲဒီလိုမ်ဳိးထဲက တစ္ခုခုကိုသံုးမွာပဲ။ ကၽြဲကို ထိခိုက္မွာမဟုတ္ဘူးဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ေသခ်ာသိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္သူကမွ ကၽြဲရဲ႕ခံစားခ်က္ကိုထည့္မေျပာခဲ့ၾကဘူး။ အဲဒီေတာေကာင္ႀကီးဟာ ျဖဴျဖဴေဖြးေဖြးႀကီးျဖစ္ေနတာကို ေတာ္ေတာ္မေပ်ာ္မရႊင္ျဖစ္ေနခဲ့တယ္ဗ်ာ။

ကၽြဲဟာ ရိုက္ကြင္းရဲ႕ တစ္ဘက္မွာ တစ္ေနရာတည္းမွာပဲၿငိမ္ၿငိမ္ေလးပဲ ျမက္ေတြကို ႀကိတ္၀ါးၿပီး ျမံဳ႕ေနတယ္။ ရိုက္ကြင္းထဲကအဖြဲ႕သားတစ္ဦးက ရႈတင္အတြက္ ဆက္တင္ျပင္ဆင္ရင္း အလုပ္ရႈပ္ေနပါတယ္။ ေနေရာင္ဖမ္းယူတဲ့ ေငြျပား ဒါမွမဟုတ္ ခဲသားေရာင္ျပန္ဘုတ္ ၁၀ခုကို ထိမ္းႀကိဳးေတြနဲ႔ တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ ခ်ည္ေႏွာင္ေနတယ္။ ေရာင္ျပန္ဘုတ္ႀကီးေတြက လူႀကီးတစ္ေယာက္မွ ကိုင္တြယ္ႏိုင္တာပါ။ လူႀကီးတစ္ေယာက္ေတာင္ တစ္ႀကိမ္မွာ တစ္ခုပဲ အလြန္ဆံုးသယ္ႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ
တစ္ဘက္ကျမက္ေတြကပဲ ပိုၿပီးအရသာေကာင္းသလိုလို၊ ကၽြဲႀကီးက ဆံုးျဖတ္လိုက္ၿပီး ေက်ာ္ျဖတ္ကာ ေလွ်ာက္လာပါေတာ့တယ္။ သူကို ႀကိဳးတစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ခ်ည္ထားတာဆိုေတာ့ ႀကိဳးကိုလည္း သူနဲ႔တစ္ပါတည္းဆြဲယူလာတာေပါ့။ သူကေတာ့ေအးေအးမွန္မွန္ပဲ လမ္းေလွ်ာက္လာတာပါပဲ။ ႀကိဳးက သူသြားရာလမ္းတေလွ်ာက္ရွိေနတဲ့ ေလးလံတဲ့ေရာင္ျပန္ဘုတ္ႀကီးေတြနဲ႔ စတန္းေတြအားလံုးကို ရိုက္ခ်သြားေတာ့တယ္။ အဖြဲ႔သားေတြလူစုကြဲ ဟိုဒီျပန္႔က်ဲကုန္ၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ကၽြန္ေတာ့္ကင္မရာႀကီးဆြဲကိုင္ၿပီး ေျပးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က အကူလက္ေထာက္တစ္ဦးဆိုေတာ့ ဒီကင္မရာကိစၥကကၽြန္ေတာ့္မွာတာ၀န္ရွိတာကိုး၊ ဒီလိုအျဖစ္မ်ဳိး ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀မွာ တစ္ႀကိမ္ ႏွစ္ႀကိမ္ေလာက္ပဲရွိခဲ့မယ္ထင္ရဲ႕၊ ကင္မရာႀကီးက ထရိုင္ေပါ့ႀကီးနဲ႔ ေပါင္၅၀ေလာက္ေလးတယ္ဗ်၊ ရႈတင္မွာေတာ့ ဟာရီကိန္းတစ္ခု ေမြေႏွာက္တိုက္ခတ္သြားခဲ့တဲ့ပံုစံမ်ဳိးျဖစ္သြားေတာ့တာပဲ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ရိုက္ကြင္းကေလးလံလွတဲ့ပစၥည္းေတြေတာ့ သစ္ခက္ေကြးေကြးေကာက္ေကာက္ေလးလိုပဲ အကုန္ ျပန္႔က်ဲကုန္ပါၿပီ။ ကၽြဲကေတာ့ ေအးေအးေဆးေဆး ျမက္ေတြ၀ါးေနၿပီ။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို ကၽြဲလုပ္တယ္(ၿခိမ္းေျခာက္တယ္)လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာေနၾကတဲ့ စကားရဲ႕အဓိပၸါယ္ကို အဲဒီေန႔မွာ ကၽြန္ေတာ္ သင္ယူခဲ့ရတာပဲ။ ဒီအေကာင္ႀကီးက ေဆာ့ကစားခ်င္တာမဟုတ္ပဲ အစားစားရုံစားခ်င္ခဲ့တာလို႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္ႀကံဖန္ေပ်ာ္လိုက္ရပါေသးတယ္။ ဒါပါပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တိရိစာၧန္ေတြကို ဘာမွလႊမ္းမိုးထိန္းခ်ဳပ္လို႔မရပါဘူး၊ သင္တို႔အလုပ္လုပ္ရမယ့္ ဘယ္လိုတိရိစာၧန္မ်ဳိးမဆို အတူတူႀကီးပါပဲ။

 သင့္ရဲ႕ရိုက္ကူးေရးအစီအစဥ္ေတြကို အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစတတ္တာက မယဥ္ပါးတဲ့တိရိစာၧန္ႀကီးေတြျဖစ္ဖို႔မလိုပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ဒစ္စနီရုပ္ရွင္ေဟာင္း The Cat From Outer Space မွာ ရက္သတၱပတ္မ်ားစြာအလုပ္လုပ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အင္မတန္ခ်စ္စဖြယ္ေကာင္းလွတဲ့ ေၾကာင္အစစ္ေလးေတြအသံုးျပဳခဲ့တယ္။ တစ္ည ေလယာဥ္ထားတဲ့ရုံမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရိုက္ကြင္းအတြက္ရွိေနၾကတယ္။ ေလယာဥ္ရုံကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔လိုအပ္တဲ့ ေနရာလြတ္က်ယ္က်ယ္ႀကီးမွာ အာကာသယာဥ္ပံုစံငယ္ေတြအတြက္ စင္တစ္ခုလို အစားထိုးတည္ေဆာက္ျပင္ဆင္ထားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ “ဇာတ္လိုက္”ေၾကာင္(ဇာတ္လိုက္ဆိုတဲ့အတိုင္း ပရိသတ္ေတြရဲ႕ အာရုံကိုစြဲေဆာင္မယ့္ ႏုႏုရြရြေျပာဆိုသရုပ္ေဆာင္မယ့္သူေပါ့)နဲ႔ ေနာက္ သူ႔အတြက္အစားထိုး စတန္႔ေၾကာင္တစ္ေကာင္ရွိပါတယ္။ ရိုက္ကြင္းမွာမီးေပးတာ အသင့္ျဖစ္တဲ့အခါ၊ ေၾကာင္ေလက်င့္သင္ၾကားေပးသူက ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ စတား ဇာတ္လိုက္ေက်ာ္ကိုယူမလာပါတယ္။ ေၾကာင္ငယ္စတားေလးက ခ်က္ခ်င္းပဲ သူ ျမန္ႏိုင္သမွ်အျမန္ႏႈန္းနဲ႔ ထေျပးေတာ့တယ္။ မိနစ္ေတြေတာ္ေတာ္ၾကာသြားၿပီးတဲ့အခါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕စတားေလးက ဘယ္သူမွလက္လွမ္းမမွီတဲ့ အျမင့္ဆံုးအမိုးရဲ႕အမိုးတန္းေပၚမွာ တေညာင္ေညာင္ေအာ္ေနတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ၾကားလိုက္ရပါတယ္။

ေကာင္းပါၿပီ၊ ကိစၥမရွိပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ တစ္ျခားေၾကာင္တစ္ေကာင္ရွိသားပဲ၊ ထရိန္နာက တစ္ျခားေၾကာင္တစ္ေကာင္ယူလာပါတယ္။ ဘာေတြျဖစ္လည္း သင္သိလား၊ ရိုက္ကြင္းမွာရွိတဲ့ အဖြဲ႔သား၈၀ေလာက္ဟာ ၀ိုင္းဖြဲ႕ေကာ္ဖီေသာက္တဲ့သူကေသာက္တယ္၊ စကားစျမည္ေျပာတဲ့သူေတြက ေျပာေနၾကၿပီ။ အခ်ိန္ပိုေတြအလုပ္လုပ္ရၿပီေလ၊ အဲဒီေန႔မွာ ပရိုဂ်ဴဆာေတြက ေခၚတဲ့အထိ ၈ နာရီ၊ ၉ နာရီ ေလာက္ အလုပ္လုပ္ခိုင္းခဲ့ၾကတယ္တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အဲဒီကိုျပန္မသြားျဖစ္လို႔ ဘယ္လိုရိုက္ခ်က္ေတြရိုက္ကူးခဲ့ၾကလည္းမသိလိုက္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါတယ္၊ အန္ကယ္ေ၀ါ့ထ္မွာ အမွန္ကန္ဆံုးစိတ္ကူးရွိေနခဲ့မွာပါ။ အန္ကယ္ေ၀ါ့ထ္မွာ အေကာင္ပံုေလးေတြဆြဲေပးမယ့္ animator ေတြရွိတဲ့အခါမ်ဳိးေပါ့။

တိရိစာၧန္ေလးေတြကေပးတဲ့ ရိုက္ကူးထုတ္လုပ္မႈအခက္အခဲေတြအျပင္ သူတို႔နဲ႔၊ သူတို႔ရဲ႕ ေလ့က်င့္ေပးသူေတြနဲ႔လည္း အလုပ္လုပ္ရမွာပါ။ တိရိစာၧန္ေလးေတြေဘးမွာဆို ထံုးစံအတိုင္း သင္ ၿငိမ္ၿငိမ္ေလးေနဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ သူတို႔က ျမန္ဆန္တဲ့လႈပ္ရွားမႈေတြကို မႀကိဳက္ၾကဘူး။ Studentfilmmakers မဂၢဇင္းရဲ႕ အတြဲ ၇၊ အမွတ္ ၂  စာအုပ္ရွိထားဖို႔လိုလိမ့္မယ္။ အဲဒီမွာ တိရိစာၧန္ေတြရဲ႕အာရုံထိခိုက္လႈပ္ရွားလြယ္တဲ့ လိုအပ္ခ်က္ေတြ သင္နားလည္ႏိုင္မွာပဲ။ သင့္ရဲ႕ေျပာင္ေျမာက္တဲ့ရိုက္ခ်က္မ်ဳိး အျမဲတမ္း မဖန္တီးႏိုင္ပါဘူး။ အေ၀းၾကည့္မွန္ဘီလူးေတြ မၾကာခဏသံုးရလိမ့္မယ္။ ဒါဆို တိရိစာၧန္ေတြကေန လံုျခံဳစိတ္ခ်ရတဲ့ အကြာအေ၀းမွာရွိေနႏိုင္ပါမယ္။ သင့္အတြက္လံုျခံဳတယ္၊  တိရိစာၧန္ ေတြအတြက္လည္း အာရုံမေနာက္ဖို႔ စိတ္ခ်ရတယ္။ ဒီလုပ္ငန္းလုပ္ေနသူအတြက္ အႀကီးအက်ယ္အံ့အားသင့္ေစႏိုင္တဲ့ စြန္႔စားမႈမ်ဳိးအတြက္လည္း အျမဲျပင္ဆင္ထားရပါဦးမယ္။ တစ္ေန႔ ယူနီဗာဆယ္ကေန ရုပ္ရွင္တစ္ကားအတြက္အလုပ္လုပ္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ့္ဆီဖုန္းေခၚလာပါတယ္။ သူတို႔ေခၚတာက ေၾကာင္လူေတြအတြက္တ့ဲ။ ကၽြန္ေတာ္ အဲဒီအေၾကာင္းဘာမွမသိခဲ့ဘူး။ ကင္မရာပိုင္းဌာနက ေခါင္းေဆာင္ကကၽြန္ေတာ့္ကို ဖုန္းထဲမွာ ေမးတယ္။ “ေၾကာင္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးခင္ဗ်ားမွာ အခက္အခဲတစ္စံုတစ္ရာရွိသလား” တဲ့။ အဲဒီအခိုက္အတန္႔ေလးမွာ ကၽြန္ေတာ္က ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ခ်စ္စဖြယ္ အျဖဴအနက္ၾကား ေၾကာင္ေလးေရာ့ကီကို ပြတ္သပ္ေနတာေလ။ ေရာ့ကီက ဒီကမၻာႀကီးထဲမွာ အႏူးညံ့ဆံုးစိတ္ေနစိတ္ထားရွိတဲ့ေကာင္ငယ္ေလးေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္ဘာသာ တဟိဟိရယ္လိုက္ေသးတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ “ဟင့္အင္း” လို႔ပဲ ေျဖလိုက္ပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ ရိုက္ကြင္းစင္ေပၚကို ေရာက္သြားခဲ့တယ္။ ယူနီဗာဆယ္ Art Department က ပါရမီရွင္ေတြက အသံခန္းစင္ျမင့္ကို အာဖရိကျမက္ခင္းကြင္းျပင္က်ယ္ႀကီးမိတၱဴပြားလိုက္သလို အံ့အားသင့္ဖြယ္ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ေျပာင္းလဲထားၾကတယ္။ ဟုတ္တယ္၊ တကယ့္အာဖရိကမွာလိုပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ ဆိုးဆိုး၀ါး၀ါးခံစားမႈတစ္ခုစၿပီး ရလာေတာ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္မွန္တယ္ဗ်။ အဲဒါ Cat From Outer Space က ေၾကာင္ငယ္ေလးမဟုတ္ဘူး။ အဲဒါေတြက ျခေသၤ့ေတြ နဲ႔ က်ားေတြပါ။ အလုိေလးဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ မူးမိုက္သြားမတတ္ေၾကာက္ရြံ႕ေနတဲ့အေျခအေနမွာပဲ ပထမဆံုးရိုက္ခ်က္အတြက္ ကင္မရာျပင္ပါတယ္။ ဒါရိုက္တာက က်ားကို ကင္မရာဆီတည့္တည့္ေျပးလာသင့္တယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါတယ္၊ ၿပီးမွ ေနာက္ဆံုးစကၠန္႔မွာ တစ္ျခားတစ္ဘက္ကို ကင္မရာဘက္ေျပာင္းမယ္ေပါ့။ အဲဒါကို တစ္ႀကိမ္တစ္ခါေလးေတာင္ ဘယ္သူကမွ ဒီပူစီႀကီးကို ရွင္းမျပၾကပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ေၾကာင္ႀကီးကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီ ေျဖာင့္ေျဖာင့္တန္းတန္းေျပးလာေစဖို႔ ဆုေတာင္းေနရတာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕တာ၀န္ခံကေတာ့ သူ႔ကိုယ္ပိုင္အဲဒီသက္ရွိအေကာင္ႀကီးေတြထဲက တစ္ေကာင္က zoom ဆြဲထားတဲ့ထရိုင္ေပါ့ေအာက္မွာ ေၾကာင္တစ္ေကာင္လိုပဲ သူ႔ရဲ႕ ေျခေထာက္ေတြကို ပြတ္တိုက္ေနတယ္။ နည္းနည္းၾကာေတာ့ ထရိန္နာက ေၾကာင္ႀကီးေတြထဲက တစ္ေကာင္နဲ႔ တစ္ခုခုလုပ္စရာရွိဟန္တူရဲ႕ သြားစရာကိစၥေပၚလာပါေလေရာ။ သူက အသားစိမ္းျပားေတြထည့္ထားတဲ့ဗန္းႀကီး ကၽြန္ေတာ့္ကို လက္လႊဲေပးၿပီး ေျပာပါတယ္။ “သူ အသားစားခ်င္ရင္ စားပါေစ” တဲ့။ ေနာက္ေျပာင္တာမဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ကန္႔ကြက္ဖို႔ မလုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ကြင္းျပင္က်ယ္ထဲ ေရာက္တတ္ရာရာေလွ်ာက္သြားေနၾကတဲ့  အေကာင္ႀကီးေတြထဲက ကၽြန္ေတာ္ေျပာတဲ့ တစ္ေကာင္က ညစာအတြက္ လာခဲ့ပါၿပီ။  အင္မတန္ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔စြာ၊ ႏုႏုရြရြေလးပဲ သူ႔ရဲ႕လက္ဖ၀ါးနဲ႔ အသားကို အသာအယာပုတ္ခ်လိုက္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္တို႔ၾကားမွာ ten-foot pole ဆိုတဲ့စကားပံုလာ စကားအတိုင္းပဲ မလႈပ္မရွားရဲ၊ ဘာကိုမွမထိမကိုင္တဲ့ အေျခအေနရွိေနခဲ့ၾကတဲ့အတြက္ ၀မ္းေျမာက္ရပါေသးတယ္။ အဲဒီလိုအေနအထားမွာေတာင္မွ ဒီဧရာမအဟိတ္တိရစၧာန္ေကာင္ႀကီးက ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ပုခံုးကို ဆုတ္ျဖဲဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ေလမလား ကၽြန္ေတာ္ထင္မိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သင္ တိရစၧာန္အေကာင္ပေလာင္ေတြနဲ႔ အလုပ္မလုပ္ခင္ ႏွစ္ႀကိမ္ျပန္စဥ္းစားပါ။ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ပါ။ ခပ္သန္႔သန္႔အတြင္းခံတစ္ခ်ဳိ႕လည္း ယူသြားပါ။        ။

Kids and animals oh my - Jack Anderson

(ဒီေဆာင္းပါးကို miraclepost online အတြက္ ဘာသာျပန္စာမူေတြေခၚတုန္းက ဘာသာျပန္ဖို႔ဆိုၿပီး Ko Wunna Kyaw နမူနာပို႔ေပးခဲ့တဲ့ ေဆာင္းပါးပါ။ အဲဒီမွာမေရးျဖစ္ပါဘူး။ ဒီေန႔ အဲဒီ miraclepost online ကိုေရာက္သြားရင္းနဲ႔ အဲဒီမွာ ေဆာင္းပါးအျမည္းကိုေတြ႔တာနဲ႔ ကိုယ္ေရးထားတဲ့ေဆာင္းပါး ျပန္သတိရလို႔ ကိုယ့္ဘာသာတင္လိုက္ပါတယ္။
ဒါက Miracle post မွာ ေတြ႔တဲ့  သူမ်ားေရးထားတဲ့စာပါ။)

ကေလးေတြ တိရစာၦန္ေလးေတြနဲ႔ ရုပ္ရွင္ရိုက္ၾကတဲ့အခါ

0 comments:

Post a Comment