Thursday, September 13, 2012

ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္

(ေမေမ့ ရဲ႕ စာ)

လူရယ္လို႔ ျဖစ္လာရင္ လူ႔ဘ၀ရဲ႕ ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္ကိုေတာ့   မလႊဲမေသြ  ေတြ႕ရမွာ အစဥ္အလာပါပဲ။ အဲဒီအခ်ိန္ကုိ က်မတို႔ ဘယ္လိုရင္ဆိုင္ၾကမလဲ။ ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္ဆိုေတာ့  ေသမင္း  ေခၚတဲ့ အခ်ိန္   မို႔လား။ ေသျခင္းတရားနဲ႔ က်မ ဘယ္တုံး ဘယ္ကာလက  အနီးစပ္ဆုံးရင္ဆိုင္ခဲ့ရသလဲ ဆိုတာ ၾကည့္ခ်င္ပါေသးတယ္ ။

ၾကည့္ပါရေစအံုး။ 
ပထမဦးဆံုးေသတယ္ဆိုတာ ၾကားဖူးစတုံးက ဘာမွန္းမသိပါဖူး။ က်မ အသက္ ၅ႏွစ္ေလာက္မွာ  အိမ္ေဘးက မိန္းမတေယာက္  ရုတ္တရက္ ေအာ္ငိုလိုက္တာ သဲထိတ္ရင္ဖို ၾကားလိုက္ေရာ က်မ အသံလာရာ လွမ္းၾကည့္ေတာ့ မိန္းမတေယာက္  တန္းလ်ာတခုေပၚမွာ   ေျခဆင္းထိုင္ေနရာာက  ဟစ္ငိုတာျမင္ရတယ္။ အဲဒီတံုးက  က်မ ဒီမိန္းမေသတယ္  ထင္ေနတာ။ ေသတဲ့သူက ငိုေနတယ္ထင္တာ။
ေသတဲ့သူက ဘယ္လိုၾကီးလဲဆိုတာကို မသိေသးတာ။  အေကာင္ ပေလာင္ေလးေတြ  ေသတာျပဳတာ ေတြ႔ဖူးေပမဲ့ မဆက္စပ္မိဖူးထင္တယ္။ က်မ မွတ္မိသေလာက္  ေျပာရရင္ ...က်မအသက္  ၆ ႏွစ္ေလာက္က ဆိုပါေတာ့။  က်မတို႔အိမ္နဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္အိမ္မွာ မိန္းခေလးတေယာက္ ဆံုးလို႔ တဲ့။   ေမေမ့ညီမက သြားပါတယ္ သူသြားတာ  လူေသလို ့သြားတယ္ဆိုတာ မသိဘူး။

ခါတိုင္းလို အလည္အပတ္သြားတယ္ပဲ ထင္ပီး   အေဒၚ့ ထမီဆြဲ လိုက္သြားတာ။    အဲဒီအိမ္ေရာက္ေတာ့မွ အိမ္ေရွ႕မွာ ဘြားကနဲ  ပက္လက္ႀကီး ေဖြးေဖြးၾကီး စန့္စန့္ႀကီး.. ျမင္လိုက္ေရာ၊ က်မ ထြက္ေျပးခ်င္လိုက္တာ ။
ထြက္ေျပးရင္ ထဆြဲမွာစိုးလို႔ မေျပးရဲဘူး။ လွဳပ္ကို မလွဳပ္ရဲတာ။  ၾကည့္ေတာင္မၾကည့္ရဲတာ။    ဒါေပမဲ့ က်မ...
အေဒၚ့ ရင္ခြင္ မ်က္ႏွာအပ္ပီး အသာေလး ေစာင္းငဲ့ခ်ာင္းၾကည့္ပါတယ္။ အမေလး မ်က္ႏွာႀကီးက ေဖြးလြန္းရတဲ ့အထဲ ႏႈတ္ခမ္းမွာလဲ ရဲတြတ္လို႔။ ေဖြးပံု ရဲပံု ေတြက လူသာမန္နဲ႔ မတူဘူး။  မ်က္လံုးေတြက မွိတ္ေနပီး အရုပ္ႀကီးလိုပဲ မလွဳပ္မယွက္။ ျငိမ္ျငိမ္ႀကီး။ လက္ႀကီးေတြ ကေဘးမွာ ရွည္ေမ်ာေမ်ာ ကပ္လို႔။ ဘုရားပြဲက အရုပ္နဲ႔လဲ မတူ။ ထမီႀကီး ကိုယ္ေပၚလႊမ္းထားတယ္။ လူေသတယ္ဆိုတာ ဒါမ်ိဳးလား။ ဒီပံုႀကီး ျဖစ္သြားသလား ေပါ့။ ဒီတံုးက  လူေသရင္ အဲလို ေဖြးသြားတယ္ပဲ ထင္ေနတာ။ လူက ခ်ယ္ေပးထားမွန္းမသိဘူး။ အဲဒီအစ္မ က  “ေအးမိစံ” တဲ့။ အသက္ရွိတုံးက ဆို ေခ်ာေခ်ာလွလွေလး။   အပ်ိဳေပါက္ကေလး။ ေနာက္ေန႔က်ေတာ့ အသုဘခ်တယ္လို႔ အေဒၚက ေျပာတယ္။ လွည္းေပၚမွာ ပိတ္စေတြ  အထပ္ အထပ္ အတြန္႔အတြန္႔ေတြ ေ၀ဆာလို႔။ ရွည္ေမ်ာေမ်ာ ေသတၱာႀကီးထဲ ထည့္ယူသြားတယ္။ ပန္းေတြလဲၾကဲ ္ထားတယ္ ထမင္းထုပ္တဲ့ ပါေသးတယ္။ ဒီတစ္ခါေတာ့ အေဒၚ့ေနာက္ ထမီဆြဲ မလိုက္ေတာ့ဘူး။ အေဒၚက အသုဘပို႕သတဲ့။ အဲဒီလွည္းေနာက္မွာ ေျခလ်င္ လိုက္သြားတယ္ေလ။ ငိုတဲ့သူကငို။ ကမၻာပ်က္သလားပဲ။

က်မေၾကာက္လိုက္ပံုမ်ား   အေဒၚ ျပန္လာေတာ့ အနားမကပ္ရဲဘူး။ အေ၀းကေရွာင္ေနတယ္။ ေနာက္္တစ္ပတ္ၾကာေတာ့   ရက္လည္ဆြမ္းေႀကြးတယ္ဆိုပီး ေသသူကို တရားနာဖို႔ေခၚလာတာ ဘုရားေတြမွာ လူေတြ လွဴၾကတဲ့ တံခြန္ကုကၠားလွလွေလးေတြနဲ႔။ က်မက အဲဒီတံုးက စဥ္းစားတယ္။ ဘယ္လိုေခၚလာတာလဲ။ သူဘယ္လိုလိုက္လာသလဲ တံခြန္ကုကၠားေတြေပၚ စီးလိုက္လာသလား။ ေသတဲ့လူက တံခိုးရွိသလား ကိုယ္ေရာင္ေဖ်ာက္လိုက္လာသလား။

ဒီေနာက္မွာေတာ့  ေသတယ္ ေသတယ္နဲ႔ ၾကားေနရေပမဲ့ ေတ့ေတ့ဆိုင္ဆိုင္ မႀကံဳရေတာ့ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ပါပဲ။  က်မ  အထက္တန္းေက်ာင္းေရာက္ေတာ့  pre metric class လို႔ေခၚတဲ့ အႀကိဳ တကၠသိုလ္၀င္တန္း  မွာ  ေက်ာင္းသားသမဂၢဥကၠ႒ ရဲ႕ မိခင္ ကြယ္လြန္ေတာ့ က်မတို့ ေက်ာင္းသားေတြ  အားလုံးသြားႀကတယ္။ အေလာင္းႀကီးက ကုတင္ေပၚမွာ ပက္လက္ႀကီး ။သူကေတာ့ လူႀကီးမို႔ ထင္ပါ့  ထမီတထည္   အက်ၤ ီတ ထည္လႊားထားတာကလြဲလို႔ ဘာမွ ခ်ယ္သမထားဘူး။   က်မ တည့္တည့္မ ၾကည့္ရဲလို႔ေဘးတေစာင္ေလးထိုင္ပီး  မျမင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနရတယ္။ အသက္က ၁၇ႏွစ္ေတာင္ရွိေနပီ။ ေၾကာက္တံုး။ က်မက ဘယ္ေတာ့မဆို ..အသုဘ ဆိုရင္ ေ၀းေ၀းေရွာင္ပဲ။ ေရွာင္ေလ ေၾကာက္ေလ ပဲ။ အေ၀းက ေငြေၾကးကူညီ ေထာက္ပ့ံတာမ်ိဳးကိုပဲ ဦးစားေပးခဲ့တယ္။ အသုဘအိမ္က ယပ္ေတာင္တေခ်ာင္းကိုေတာင္ ကိုယ့္္အိမ္ယူလာတာမ်ိဳး မျပဳေစရဘူး။ အသုဘအိမ္က ျပန္လာရင္လဲ  ေရခ်ိဳးခန္းကို တန္းသြား ကိုယ္လက္သန့္စင္ ေဆးေၾကာပီးမွ အိမ္ထဲ အ၀င္ခံတာ က်မက။ အဲေလာက္ ေၾကာက္တာ ။ (က်မတို ့ ေမေမ က အသုဘျပန္လာရင္ အ၀တ္အစားေတြ အကုန္ခြ်တ္  ေလ်ွာ္ဖြတ္၊  ေရမိုးခ်ိဳး  ကိုယ္လက္သန္ ့စင္ပီးမွ  အိမ္ေပၚ တက္ရတာ။)

တစ္ေန႔ေတာ့ က်မ  စတုတၳ ကိုယ္၀န္ကို ေမြးဖြားသန္႕စင္ပါေလေရာ။ ဒီတုံးက ေဆာင္းတြင္းႀကီး။ ၾကမ္းလိုက္တဲ ့ေဆာင္း ။ အသဲဆုံး ၊ အကဲဆံုး၊ ႏွင္းေတြက မိုးရြာသလိုပဲ။ မဲဇာာေတာင္ေခ်၊ ပတ္ပ်ိဳးထဲကလို  ဆီးႏွင္းေပါက္လည္း၊ မိုေလာက္ျပင္းထန္၊ ဆိုတာမ်ိဳး   တေပါက္ေပါက္တေျဖာက္ေျဖာက္နဲ႔ တုန္ခိုက္ေနေအာင္ခ်မ္းရတ့ဲ...အထဲ  တကယ္ပဲ ေၾကကြဲ စရာ အျဖစ္နဲ ့ တိုးခဲ့ရတယ္။ ကေလးက( မိန္းခေလး )  လွကလွနဲ႔။ ၃ရက္အရ မွာ  ရုတ္တရက္ ေသဆုံးသြားပါတယ္။  Jaundice  အသား၀ါေရာဂါ ၀င္လာတာပါ။  က်မမ်က္စိေအာက္မွာပဲ   ေ၀ဒနာ အျပင္းအထန္ ခံစားရင္း   အေမ အေဖ အကုိ အမ မသိရွာပဲ  အားလုံးကိုစြန္႔ခြာထြက္သြားရွာတယ္။ ( ဒီအေၾကာင္း က်မ  ေၾကကြဲျမစ္  ေခါင္းစဥ္နဲ ့ပန္းအလကၤာမဂၢဇင္းမွာ   ၀တၳဳတပုဒ္ေရးဖူးပါတယ္။) ကိုယ့္ရင္မွာ ျဖစ္တဲ့  ရင္ေသြးေလး နဲ႔က်မွ   အရူးအမူးျဖစ္ စာနာ  လာတတ္တယ္။

ေနာက္  သတၱမကိုယ္၀န္ ကို မီးဖြားရာမွာေတာ့  အသက္ပါမလာပါဘူး။ ေယာက်ၤားကေလးပါ။ (က်မရဲ႕ေမေမက  ဒီကေလးကို လွလြန္းလို႔တဲ့ ေျပာမၿပီးႏိုင္ဘူး။) ကိုု္ယ့္ရင္၌ ျဖစ္တည္လာတဲ့ ရင္ေသြးေတြ ဆံုးပါးရတာနဲ႔ ၾကံဳႀကိက္ရမွ က်မ ေသသူေတြကို ၾကည့္ရဲလာတယ္။  ဆြမ္းသြပ္တဲ့အခါမွာလဲ ကေလး ေကာင္းရာသုဂတိ ေရာက္ေစဘို႕ရည္ရြယ္လွဴဒါန္းတာမို႔ ကုသိုလ္ရေအာင္  ဆြမ္းသြပ္ထမင္းကို စားရဲ လာတယ္။    ဒီ့ေနာက္မွာ ေဖေဖက  ဘုရားကန္ေတာ့ေနရာကေန မူးတယ္  မူးတယ္ ေျပာရင္း အသက္ထြက္သြားတယ္။ အသက္မရႈေတာ့ဘူး။ ေအာက္ထပ္ကလူ တာင္ အေပၚထပ္အေရာက္  အသက္မမွီ ဘူး။ အသက္ေပ်ာက္ျမန္ပံုမ်ား။ ဒီတံုးက က်မက အေ၀းကလာပီး ေဖေဖ့ကိုကန္ေတာ့ရတာေလ။ အကိုေတြက  ေဖေဖ့ေခါင္းကို ဖြင့္ျပပီး  ၾကည့္ တဲ ့ ။  တစ္ခ်က္ အေျပးအလႊားၾကည့္ပီး အျမန္ လက္၀ါးနဲ ့အုပ္ ငိုလိုက္တယ္။ မၾကည့္ရဲဘူး။ ည ညက်ေတာ့လဲ  ေၾကာက္ပီး မအိပ္ရဲဘူး။ ေဖေဖ့ကို ကလန္ကဆန္လုပ္ဘူးထားေတာ့ လာေျခာက္မလား နဲ႔။ ဘာမွလည္း မဟုတ္ဘူး။

ဒီ့ေနာက္ ေမေမ၊ ေမေမ့က်ေတာ့ ကံမေကာင္းဘူး။ ေဖေဖ့လို ကုသိုလ္မေကာင္းဘူး။ ေ၀ဒနာ ခံစားရတာ တစ္လနီးပါးပဲ။ ရန္ကုန္ေဆးရံုႀကီးမွာ ဆရာ၀န္ သူနာျပဳေတြ လုပ္သေရြ႕ခံရရွာတယ္။ ၉ ႏွစ္သား  ေျမးကေလး အာကာ  မေမွ်ာ္လင့္ပဲ ဆံုးပါးသြားေတာ့  ေတာ္ေတာ္ေလး ခံႏိုင္ရည္ ရွိသြားၿပီ။ အယူမသီးေတာ့ဘူး။ ကေလးကိုေတာ့ ႏွေျမာ၀မ္းနည္းတာေပါ့။ ျဖစ္ရေလျခင္းလို႔ ေၾကကြဲရေပမဲ့ ဟိုငယ္ငယ္ကလို  ဟိုဟာေရွာင္ ဒီဟာေရွာင္ မလုပ္ေတာ့ပါဘူး။ ကိုယ္နဲ႔ အနီးစပ္ဆုံး လူေတြ ေသၾကတယ္ဆိုေတာ့ တကယ့္ကို အေတြ႕အႀကံဳက မ်ားလာျပီး ရင့္က်က္လာၿပီ။ ေသျခင္းတရားနဲ႔ ရင္ဆိင္ရဲလာၿပီ ဆိုရမွာပါ။ စာကေလး ေပကေလး ေတာ္ေတာ္ဖတ္ထားပီဆိုေတာ့ ခံႏိုင္ရည္ရွိလာပီလို႔ထင္တာပဲ။ ေသပီးရင္ ဘာျဖစ္မလဲ။ အဲဒါကလဲ အသိခ်င္ဆုံးအရာပါ။ ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္ေရာက္ရင္ ဘယ္လုိရင္ဆိုင္ရမလဲ။  ဘယ္နညး္ဘယ္ပုံေသမလဲ။ ျဖိဳးကနဲ ျဖတ္ကနဲေသရင္ ေတာ္ပါရဲ ့။ ေမေမ့လို ေ၀ဒနာခံစားေနရရင္ ဘယ္လို လုပ္ရမလဲ။  က်မရဲ႕ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္ကိို  က်မ ဘယ္လို ရင္ဆိုင္ရမလဲ။ က်မ အမ်ားႀကီး လိုေနအံုးမွာျဖစ္ပါတယ္။

ေရွး..ေရွး အတိတ္ဘ၀က က်မရဲ႕ ကုသိုယ္ကံအေၾကာင္းတရားက ဘယ္လိုပါလဲ။  က်မ မသိ မျမင္ႏိုင္ပါ။ ေနာင္အနာဂါတ္ကာလ၏ အေမးပုစၧာကလဲ  က်မ ဘယ္လုိ အေျဖႀကိဳထုတ္ထားႏိုင္ပါ့မလဲ။  ေျပာႏိုင္တာက  ဗုဒၼ ေဟာၾကားဆုံးမသလို  က်မတို ့ မေမ့မေလ်ာ့မေပါ့ဆပဲ။ ၀ိပႆနာတရားကို အျမဲ ရွဳမွတ္ ဆင္ျခင္ ေနျခင္းျဖင့္  ေရွာင္လႊဲမရမယ့္သျခင္းတရားကို ရဲရဲ၀ံ၀ံ ရင္ဆိုင္ႏိုင္ဖုိ႔ အသင့္အေနအထားမွာ ရွိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ 

ကံစိတ္ဥတုအဟာရ အေၾကာင္းတရားေလးပါး  ေပါင္းစပ္၍ ျပဳျပင္စီရင္အပ္ေသာ  သခၤါရတရားတို ့သည္ အၿမဲမရွိကုန္ ...တဲ့။ ျဖစ္ျခင္းႏွင့္ ပ်က္ျခင္းသေဘာတရားသာ ရွိကုန္၏ တဲ့။ ျဖစ္၍ပ်က္၏။ ထို ရုပ္နာမ္သခၤါရတို႔၏  ခ်ဳပ္ရာ ျငိမ္းရာျဖစ္ေသာ နိဗၼာန္သည္သာ  ခ်မ္းသာျခင္းမည္သည္ တဲ့။ စဥ့္ပါဆရာေတာ္က   ဗုဒၼရဲ ့ အယူအဆကို ခုလို ဆင့္ပြား ေဟာၾကားခဲ့တယ္။ က်မအေနနဲ႔ အမ်ားႀကီး အမ်ာႀကီး ရင့္က်က္ဖို႔ လိုေနေသးတယ္ ဆိုတာပါပဲ။ က်မရဲ႕ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ ေနာက္ဆုံးေန႔ ေနာက္ဆုံးစကၠန္႔သည္။ ဘယ္ေတာ့လည္း ဘယ္သူမွ မသိႏိုင္ပါ။          ။

ခင္ေမသစ္

0 comments:

Post a Comment