Friday, October 12, 2012

အဂၤုလိမာလ ႏွင့္ စိတ္ႏွလုံးကို ျဖဴစင္စြာထားျခင္း

(၁) ပရိတၱံ  ယံ  ဘဏႏၱႆ၊
နိသိန္န ႒ာနေဓာ ၀နံံ ။
ဥဒ ကန္ပိ ၀ိနာေသတ၊ိ
သန္ဗေမ၀ ပရိႆယံ ။

(၂)ေသာတၳိနာ ဂဗၻ၀ု႒ာနံ ၊
ယဥၥ သာေဓတိ တခၤေဏ။
ေထရႆ အဂၤုလိမာလႆ ။
ေလာကနာေထန ဘာသိတံ။
ကပ္ပ ႒ာယိ ံ မဟာေတဇံ ၊
ပရတၱံ  တံဘဏာမေဟ ။

(၃)ယေတာ ဟံ ဘဂိနိ အရိယာသ ၊
ဇာတိယာ ဇာေတာ ၊
နာဘိဇာနာမိ သဥၥစၥ ပါဏံ ၊ (သင္စစ္စပါဏံ )
ဇီ၀ိတာ ေ၀ါေရာေပတာ ၊
ေတန သေစၥန ေသာတၳိ ေတ ေဟာတု ၊(ေတန သစ္ေစန ေသာ့ထိေတ ေဟာတု)
ေသာတၳိ ဂဗၻႆ ။        ။

အဂၤုလိမာလသုတၱံ နိ႒ိတံ။

အဂၤုလိမာလကို လူေတြက လူဆိုးႀကီးလို႔ ေခၚၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူဟာ ရိုးေျဖာင့္တဲ ့ မင္းညီမင္းသားတပါးပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ေကာင္းသည္ ဆိုးသည္ မိမိဥာဏ္နဲ႔ ခ်င့္ခ်ိန္ ေ၀ဖန္ျခင္းမရွိပဲ ဆရာ့စကားကို ဦးထိပ္ထား လိုက္နာခဲ့တဲ့အတြက္ အမွားႀကီးမွား ခဲ့ရတာမို႔သနားစရာ အလြန္ေကာင္းပါတယ္။ သူဟာ လူမႈေရး သိတတ္သူ၊ ကူညီခ်င္စိတ္ရွိသူအေနနဲ ့ ဒီသာပါေမာကၡဆရာႀကီးရဲ႕ ေက်ာင္းေတာ္ မဟာမွာ ေက်ာင္းသားတို႔ အလယ္  နာမည္ရခဲ့သူလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာၾကီးနဲ႔ဆရာကေတာ္တို႔ရဲ႕ ေ၀ယ်ာ၀စၥ ကို မၿငီးမျငဴ လုပ္ကိုင္ေပးေလ့ရွိတာမို ့  ဆရာကေတာ္ရဲ ့ အေရးေပးမႈ ကို အမ်ားဆံုးခံယူရတဲ့သူျဖစ္လာတယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ မလိုမူန္းထားသူ မ်က္ႏွာမရသူ ေက်ာင္းသားအခ်ိဳ႕ရဲ႕ရံဖန္ရံခါ  ဂံုးတိုက္မႈေတြက ဒိသာပါေမာကၡဆရာႀကီးရဲ႕ ဦးေႏွာက္ကို ေ၀၀ါးေစခဲ့တယ္။ ေျပာဖန္မ်ားေတာ့ တပည့္ေတြ စကားေအာင္ျမင္သြားပါတယ္။ ဒီသာပါေမကၡၾကီးက  လက္ညိဳးေပါင္း တေထာင္ရမွ ျပန္လာခဲ့လို႔ အမိန္႔ခ်မွတ္ၿပီး ေက်ာင္းေတာ္က ထြက္ခြာေစတယ္။   အမွန္ေတာ့   ဆရာႀကီးက သူ႔ကို ဥပါယ္တမည္နဲ ့ ေသေစညႊန္းလိုက္တာပါ။

ဒါေပမဲ့ သူ မေသပါဘူး။ လူေတြ ့တိုင္း  ေတြ ့ရာ သခ်ိဳ င္း  ဒါးမဆိုင္း အေျပးလိုက္လို ့ လက္ညိဳးေတြ ခုတ္ယူပါတယ္။ ရတဲ့ လက္ညိဳးေတြကို ဟိုနားခ် ဒီနားခ်၊ က်ီး ခ်ီ  ငွက္ခ်ီ  ေပ်ာက္ကုန္တဲ့အတြက္ ေနာင္ခါ ႏြယ္ႀကိဳးနဲ႔သီၿပီး ပန္းကုန္းသဖြယ္ လည္မွာ ဆြဲ ထားပါတယ္။ တေထာင္ျပည့္ဖို႔ တေခ်ာင္းအလိုမွာ  မိခင္နဲ႔ ေတြ႕ပါတယ္။ မိခင္က သူ့အေၾကာင္းၾကားလို႔ တားျမစ္ဆုံးမဖို႔ သူ႔ ကို ရွာေနတာပါ။ ဒါေပမဲ့ မိခင္မွန္းမသိပါဘူး။ တေထာင္ျပည့္ရင္ ေက်ာင္းေတာ္ကို ျပန္ရေတာ့မယ္ ဆိုတဲ့ အသိစိတ္က လႊမ္းမိုးထားေတာ့  မိခင္ေနာက္ အေျပးလိုက္ပါတယ္။ ဓါးနဲ႔လိုက္တာဆိုေတာ့ မိခင္လဲ မေနသာ ေျပးရပါတယ္။ မိခင္ကအေျပး သားက အလိုက္ …။

ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က ဖလသမၼာပတ္ ၀င္စားရာမွ အထ   ဒီကေန႔ ဘယ္သူ႔ကို ေခြ်ခြ်တ္ရမလဲ လို႔ ေလာကကို အၾကည့္ သားအမိ ႏွေယာက္ျဖစ္စဥ္ကို အာရံုမွာ ျမင္လာတယ္။ ဒီေတာ့  ပါရမီရွင္ အဂၤုလိမာလ အမွားႀကီးမွားေတာ့မလို႔ လက္မတင္ကေလး လိုေတာ့တာကလား လို႔ ..ဘုရားရွင္က သူတို႔ႏွစ္ေယာက္အၾကား ၀င္ရပ္ ပီးကြယ္ထားလိုက္တယ္။ ဒီေတာ့ သူက ဘုရားကို ဘုရားမွန္းမသိေသးပါဘူး။ ရဟန္း ဒီအနားမွာ ပုေဏၰးမႀကီး တေယာက္မ်ား မျမင္ဖူးလား လို႔ ေမးတယ္။ ဘုရားရွင္ က  အသင္  အဂၤုလိ မာလ   သင္ ဘာကိုရွာေနသလဲ။ သင္ဘာကုိ  ျမင္ခ်င္သလဲ။ သင့္ကိုယ္သင္ အယင္ ရွာပါ။သင့္ကိုယ္ သင္ ျမင္ေအာင္  အယင္ၾကည့္ပါတဲ့ မဟာ ကရုဏာရွင္ ဘုရား ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ က ဆက္တိုက္ ေဟာၾကားဆုံးမပါတယ္။ ပါရမီ ရင္ုက်က္ပီးျဖစ္တဲ့ အဂုၤလိ မာလာဟာ တထိုင္တညး္ အကြ်တ္တရားရပီး ရဟႏၱာ ျဖစ္သြားပါသတ့ဲ။

ဒါေပမဲ့ ဆြမ္းခံ ထြက္ၾကြရာမွာ  လက္ညိဳးကို ခုတ္ယူခ့ဲ တဲ့ ျပစ္မႈေၾကာင့္ ဘယ္သူကမွ ဆြမ္းမေလာင္းၾကပါဘူး။ မၾကည္ညိဳ ၾကပါဘူး။ ခဲေတြနဲ႔ ပစ္ေပါက္ၾကတယ္။ ဒုတ္ေတြနဲ႔ ပစ္ေပါက္ ႏွင္ထုတ္ၾကတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က ပရိတ္ေတာ္ ဂါထာတပိုဒ္ ခ်ီးျမွင့္လိုက္ပါတယ္။ ဆြမ္းခ်က္ရသူ မိန္းမသားမ်ားထံမွ  ေမတၱာကို ျပန္လည္ရယူႏိုင္ဖို႔ သားဖြားဖို႔ အခက္ေတြ႕ေနသူ မိခင္ေလာင္းမ်ား လြယ္ကူေခ်ာေမြ ့စြာ သားဖြားႏီုင္ရန္အတြက္  ရြတ္ဖတ္သရစၧါယ္ ေပးပါ လို ့ မွာၾကားပါတယ္။ မိခင္ေလာင္း အနီး တင္းတိမ္ ေစာင္ အကြယ္မွာ ဒီပရိတ္တရားေတာ္ကို မိခင္ႏွင့္သား ခ်မ္းသာေစလိုရင္း စိတ္ရင္းေစတနာ  အျပည့္နဲ႔ ရြတ္ဖတ္ေပးရာမွာ  ဒီပရိတ္ေတာ္ျမတ္ရဲ႕အာနိသင္ ေၾကာင့္ မိခင္ေလာင္းမ်ားဟာ အလြယ္တကူ သားဖြားႏိုင္ၾကပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က်မွ  အဂၤုလိမာလဟာ ဆြမ္းစားရပါတယ္။

ဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိစဥ္က ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ  ကိုယ္တိုင္ဆြမ္းခံလို႔ရတဲ့ဆြမ္းကိုသာ စားရပါတယ္။ ဆြမ္းစား ရာမွာလဲ ဆြမ္းအလွဴရွင္ရဲ႕ ေက်းဇူးတရားကို ေအာက္ေမ့ ဆင္ခ်င္ျပီးမွစားရပါတယ္။   ဒီဆြမ္းဟာ သာသနာ့အက်ိဳး သည္ပိုးထမ္းေဆာင္ႏိုင္ရန္ အဟာရ အျဖစ္ေပးလွဳျခင္းျဖစ္လို႔ အက်ိဳးရွိရွိ အသံုးခ်ရမွာျဖစ္တယ္လို႔ ဘုရားရွင္က ပညတ္ထားပါတယ္။ စားျပီး အိပ္မေနရပါဘူး။ ဆြမ္းကို တနပ္သာစားခြင့္ျပဳပီး ေန႔လႊဲ ညစာ စားခြင့္မရွိတာဟာ  ထိနမိတၱ ဆိုတဲ့ အိပ္ငိုက္ျခင္း ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ အတြက္ တားျမစ္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ခႏၵာ လန္းဆန္းသစ္လြင္ေနမွလဲ ေျဖာင့္မတ္တည္ၾကည္စြာ တရားအက်င့္ကို က်င့္ၾကံ အားထုတ္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ျမတ္ဘုရားဟာ  ခႏၵာ ေဗဒ ပညာရပ္ကို နားလည္တတ္ကြ်မ္းတဲ့ ပညာရွင္တဦးလဲ  ျဖစ္တယ္။

ကိုယ္၀န္ေဆာင္စဥ္ကာလမွာ  မိမိစိတ္ကို ျဖဴစင္ေအာင္ထားရမယ္လို ့ ဘဳရားရွင္က အေဟာရွိပါတယ္။
(ဗုဒၼ ဟာ လူမႈေရးကို သင္ၾကားေပးသူျဖစ္ပါတယ္။ မဂၤလာတရားေတာ္မွာ အက်ယ္ ဖတ္ရႈႏိုင္ပါတယ္။)

Accumulate wholesome deeds ,
Do not a jot of evil,
Keep purifying the mind ;
This is the teaching of the Buddha.
မေကာင္းမႈမွန္သမွ်  ကို မျပဳလုပ္ျခင္း။
ေကာင္းမႈမွန္သမွ်ကို ပြားစည္းျခင္း။
ယင္းအခ်က္မ်ားသည္
ဗုဒၼ၏ ေဒသနာေတာ္ျဖစ္သည္။

May I and may the world
Be without suffering ,
This is the art of living,
This is ture Dhamma.
ကြ်န္ဳပ္ႏွင့္  ကမၻာေလာကၾကီးသည္
ဒုကၡကင္းေ၀းသူမ်ား  ျဖစ္ၾကပါေစ၊
ယင္းအခ်က္သည္  ဗုဒၼ၏
ဘ၀ေနနည္း အတတ္ပညာ ေပတည္း။     
(ပါရ၈ူ၏     The jewel of the  Dhamma မွ ေကာက္ႏွဳတ္ခ်က္ )

မိခင္ေလာင္းဟာ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ေတြကို အဖန္ဖန္ ပြားစည္းျခင္း။ ေကာင္းမႈမွန္သမွ် တတ္စြမ္းသေရြ႕ျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ သေႏၼသားကိုပါ မိမိ၏ ျဖဴစင္မႈမ်ား ကူးစက္ႏိုင္ပါတယ္။ သားေကာင္း သမီးေကာင္းမ်ား ထြန္းကား နိုင္ပါတယ္။  မီးဖြားရာမွာလဲ  ဘုရား တရား သံဃာမွတပါး အျခား ကိုးကြယ္ရာ မရွိ ဆိုတာ  စြဲ ျမဲ စိတ္ထားရပါမယ္။        ။

Florist

0 comments:

Post a Comment